12 юли 2020 г.

Връх и хижа Братия, с. Панагюрски колонии

При влизане в Панагюрски колонии откъм Панагюрище:
В самият център на селото - до езерото - има жълти указателни табели за началото на пътеката. Ние ги пропуснахме, затова питахме местните и ни насочиха към входа на Асарел.
Веднага след езерото пътят се разделя - наляво надолу се тръгва към служебния вход на Асарел. На входа проверяват личните карти, след което може да се влезе.
След бариерата се тръгва по левия път покрай сградата, след което се стига до главния път. Там се завива наляво. Кара се по него няколко километра, докато се стигне до малък разклон надясно. Там, на самите знаци, има много малка и стара жълта табела, която указва посоката към върха. Табелата може лесно да се пропусне...
Завивате надясно и продължавате до малката постройка/хижа. Там трябва да се остави колата, след което се продължава по пътя нагоре.
След около 50 метра пътеката тръгва през гората и продължава покрай електропровода. През цялото време се следва черния път, а има и отлична зелена маркировка.
От колата до върха се качихме за 40 минути.От върха до хижата е по-малко от час - пътят продължава покрай ретранслатора надолу. Върви се само по него, като на местата за промяна на посоката има жълти табели...
Всъщност до самия връх и до хижата може да се стигне и с по-високо проходим автомобил, при липса на ентусиазъм... :о)